В Україні обмежать рекламу новобудов

Парламент ухвалив законопроєкт № 1060 щодо удосконалення ліцензування господарської діяльності, який має прямий вплив на будівництво. Разом з тим, внесено зміни до Закону України «Про рекламу», що обмежують рекламу забудов із залученням коштів інвесторів.
Що передбачають дані зміни?
Із набранням чинності законом буде заборонено рекламувати об’єкти, щодо яких відсутнє:
- право власності або користування землею;
- документ, що надає дозвіл на будівництво;
- ліцензія підрядника на будівництво;
- ліцензія з надання фінансових послуг на залучення коштів.
Родзинкою законопроєкту № 1060 є пряма вказівка, що рекламований об’єкт повинен мати замовника, у якого є право власності або користування на земельну ділянку під забудовою. Це обмежує поширені схеми «делегування» функцій замовника в умовах розміщення рекламних матеріалів. Внаслідок делегування земля належить одній особі, а замовником виступає друга особа — саме таку картину ми маємо у багатьох проектах. Це збільшує ризики інвестора і створює плідний ґрунт для наступних конфліктів і зловживань.
Чи досягне нове обмеження ефекту, якого прагне законодавець? А всі ми розуміємо, що законодавець має щиро прагнути запровадження прозорих правил гри на первинному ринку житлової нерухомості. Саме такі правила є запорукою сталого розвитку ринку та підвищення рівня безпеки для інвесторів. Не маю впевненості у можливості надати ствердну відповідь. Запровадження додаткових обмежень на рекламу – тактичне лікування наслідків. Стратегічні причини — це незручні й обтяжливі виключні механізми інвестування, що наразі визначені законом як єдино дозволені, а також непослідовність державної політики у цій сфері. Чекаємо на подальші, більш рішучі стратегічні кроки.
Джерело: Property Times.
Всього комментарів: 0